bycarolina.blogg.se

Freedom

Publicerad 2012-10-09 10:22:39 i Allmänt,

Den senaste tiden har jag funderat på ordet frihet, och dess innebörd. Det är ett rätt så individuellt begrepp som jag tycker alla borde fundera över vad det betyder för just dem. För det är väl så att alla vill vi ha frihet. Men vad betyder det? Den direkta tanken är väl att man inte har några åtagande eller tvång, att man inte har några skyldigheter och kan göra precis som man vill. Men för mig är det en känsla, en känsla av att man är lätt som en fjäder, utan några direkta bekymmer. För mig är frihet, säkerhet. Att ha ett hem, en fast punkt. Ha ett jobb med fast inkomst. Att ha en fast relation som man kan lita på, som alltid har sin famn öppen. Att ha allt som egentligen har med åtaganden och skyldigheter. För mig är inte frihet så simpelt som ett frihetsbrev i en slavs hand. 
 
Massa kärlek, Carolina.
**********************************************************************************
Recently, I've thought about the word freedom, and its meaning. It is a rather individual concept that I think everyone should think about what it means for them. Because everyone wants freedom, right? But what does it mean? The immediate thought is probably that you have no obligation or compulsion, that you don't have any obligations and can do whatever you want. But for me it's a feeling, a feeling that one is light as a feather, with no direct concern. For me, freedom is security. Having a home, a fixed point. Have a job with a steady income. Having a solid relationship that you can trust, who always has his arms open. To have all that, that actually has everything to do about commitments and obligation. For me isn't freedom as simple as a charter in a slaves hand.
 
Lots of love, Carolina.

Kommentarer

Postat av: Angelina G

Publicerad 2012-10-10 19:38:13

Hej! Nu är jag här inne och glor också för bilderna är så små på instagram och jag ääälskar dina teckningar, speciellt den här :)

Ordet frihet finner jag också intressant och det känns som ett stort ord som folk slänger med allt för lättvindligt, om du förstår vad jag menar. För mig är frihet att vara helt och hållet i nuet och att inte vara fängslad i andra människors åsikter och tankar om en eller att omedvetet eller medvetet ständigt försöka leva upp till en bild som andra egentligen har skapat åt en genom deras förväntningar. Jag tycker att frihet är att veta vem man är och inte be om ursäkt för det. jag håller helt och hållet med om trygghetsbiten, jag är också sån. Men samtidigt så tror jag att man kan ha ett tryggt socialt och praktiskt liv, men samtidigt oroa sig över vad andra tycker och tänker, och då är man inte fri. enligt min tolkning iaf. Gud, vad långt det blev. Förlåt att jag tråkade ut dig, tyckte det var en intressant fundering från din sida bara :) Fin blogg, btw!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela