bycarolina.blogg.se

Making a hen out of a feather

Publicerad 2012-10-08 11:24:53 i Allmänt,

Jag tycker om att göra fjädrar, från fantasifulla till verklighetstrogna. Allt med fjädrar, fåglar, vingar, smycken och hattar. Fjädrar är vackra, och så symboliska. Och är det något jag är bra på så är det att göra en höna av en fjäder, symboliskt och bokstavligt talat. Kanske är det därför jag har dragit mig till att rita gypsy/indian-flickor. Jag har fått äran att rita på en tattuering till en kär vän, med inslag av just fjädrar och symboliken i det, men det blir alltid svårt när man ska göra något personligt till någon annan. Jag har påbörjat den men jag är väl medveten om att jag måste göra om den eftersom jag flippade ur lite. Men ibland behövs det med, att brainstorma i extrema proportioner för att sedan skala av. Gör om gör rätt som det heter!
 
Massa kärlek, Carolina.
**********************************************************************************
I like to draw feathers, from the imaginative to the lifelike. Anything with feathers, birds, wings, jewelry and hats. Feathers are so beautiful, and so symbolic. And it's something I'm good at, making a hen out of a feather, symbolically and literally. Perhaps that is why I've drawn myself to draw gypsy / indian girls. I've had the honor to draw a tattoo for a loved one, with elements of feathers and the symbolism of it, but it's always difficult when you do something personal to someone else. I've started it but I am well aware that I have to redo it because I freaked out a bit. But sometimes we need to do that, to brainstorm in extreme proportions and then peel off. Redo, do it right, as it is called!
 
Lots of love, Carolina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela