bycarolina.blogg.se

Pink month

Publicerad 2012-10-10 13:30:10 i Allmänt,

Vi är tio dagar in i oktober, den rosa månaden. Många stödjer bröstcancerforskningen varje dag och varje månad, men oktober uppmärksammar den extra med kampanjer, PR och seminarier. Jag stödjer inaktivt kampen mot bröstcancer, men har länge funderar på att ta tag i det på riktigt, men har man dåligt cash flow så blir man lätt sniken. Här med går jag ut offentligt, så att om jag glömmer kan ni påminna mig, att när jag får en fast inkomst ska jag skänka en liten slant i månaden till den här viktiga forskningen som berör så himla många. De räddar liv, stödjer anhöriga och tar oss närmare till svar som kan bespara många sorg. 
 
Gå in på http://www.brostcancerfonden.se/ för att bidra!
 
Jag tänker på mitt egna vis visa att jag är en del av det här med att månaden ut hylla, stödja och delta genom att måla naglarna rosa. För er som inte känner mig kan jag berätta att jag alltid målar naglarna, oftast i rött. Det här är en väldigt liten, och för många kanske skrattretande, gest. Men jag vill uppmärksamma det här, lika som de som köper ett rosa band för 25 kronor, och gottar sitt samvete med att de gjorde det för två år sedan och det får vara nog. Alla bidrag är viktiga såklart, och alla sätt är bra utom de dåliga! 
 
Hitta på ett kul eget sätt ni med att stödja bröstcancerforskningen vettja!
 
Massa rosa kärlek, Carolina.
********************************************************************************
We are ten days into October, the pink month. Many support breast cancer research every day and every month, but in October there are extra attention with campaigns, PR and seminars. I support inactive the fight against breast cancer, but has long been thinking about to do it for real, but when you have poor cash flow, you become easily greedy. With that, I go out in public, so that if I forget, you can remind me that when I get a solid income I will donate a little money per month to this important research that affect so many. They save lives, support families and takes us closer to the answers that may save many sorrows.

Go to http://www.nationalbreastcancer.org to help!

I will in my own way to show that I am a part of this month to the embrace, support and participate by painting my nails pink. For those of you who do not know me, I can tell you that I always paint my nails, usually in red. This is a very small, and for many, perhaps ridiculous, gesture. But I want to draw attention to this, just like those who buy a pink ribbon for 25 SEK, and soothes their conscience that they did it two years ago and it may be enough. All contributions are important of course, and all means are good except the bad!

Find your own fun way to support breast cancer research you too!

Lots of pink love, Carolina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela