bycarolina.blogg.se

A new beginning

Publicerad 2012-09-20 09:02:00 i Allmänt,

 

 Here we go, now we started on this new journey in my life! There is alot going on now, and at the same time verry little, lots of passion going through me. The idea of this blog is to spread inspiration and my work, there will be an opportunity for those interested to buy through esty.com and the design of the page will be built up gradually. I will write in both English and Swedish as the idea is to reach out to the world one day.

Maybe I should introduce myself to those who do not know me. My name is Carolina and is from a small town in northern Sweden. Right now I spend my days to apply for a job, an apartment, and drawing. I have about three thoughts in my head these days, moving, love and draw. I love everything creative and "pyssligt", color and shape. Otherwise I'm a simple person who enjoys the little things in life, I'm obsessed chaite and coffee, devouring comics and has two cute little cats. I am inspired by people, lights and music. I am a trained florist, but don't be fooled by the title, I chose this profession only for the sake of creation. It will probably turn up a thing or two works from my school days and if I do something new in the generen too. The idea is, as I said to spread joy and inspiration in all aspects. What more can I say? Best time of the year is here, autumn, in every way. I always find peace during this time, I find the inspiration for everything and I always glows with life this time of year. 

In the past year, I have developed an incredible amount, especially as an artist. I've always felt that I have been creative and so but never really had the confidence that drawing was my thing. I have seen myself as a mediocrity, and compared myself with others. I've been searching half my life for a passion, for a while almost panicky. Imagine that I already had it with me since I got hold of the first crayon. But I think we, more or less, always compare us with other people, but when you get older, dare to do their thing and believe in it.

I guess there's not much more to tell now of the moment, you will probably get to know me over time. It will not be as much text in the future, I will let the pictures speak for themselves. Do not be afraid to leave comments, criticism, compliments or wishes. I have great faith in this and are really psyched. A new start in my new progressive life. I hope you will enjoy this blog and find your own inspiration along the way!

Lots of love, Carolina.

*****************************************************************************************************

Sådär ja, nu var vi igång med den här nya resan i mitt liv! Mycket och lite händer på en och samma gång nu, massvis med glöd i kroppen. Tanken med den här bloggen är att sprida inspiration och mina alster, det kommer finnas en möjlighet för den som är intresserad till en köpfunktion (etsy.com) och designen på sidan kommer byggas upp allt eftersom. Jag kommer skriva på både svenska och engelska eftersom tanken är att nå ut till hela världen en dag.

Jag kanske borde presentera mig för den som inte känner mig. Mitt namn är Carolina och kommer från en liten stad i södra norrland. Just nu spenderar jag dagarna med att söka jobb, lägenhet och ritar. Jag har ca tre tankar i mitt huvud nuförtiden; flytta, kärlek och rita. Jag älskar allt kreativt och pyssligt, färg och form. Annars är jag en enkel människa som tycker om de små sakerna i livet, jag är besatt av chaite och kaffe, slukar serier och har två små söta katter. Jag inspireras av människor, ljuset och musik. Jag är en utbildad florist i botten, men låt er inte luras av titteln, jag valde det yrket enbart för skapandets skull. Det kommer nog dyka upp ett och annat verk från min skoltid och om jag gör något nytt inom den generen med. Tanken är ju som sagt att sprida glädje och inspiration, i alla aspekter. Vad mer kan jag berätta? Min bästa årstid är den här, hösten, på alla sätt. Jag finner alltid lugnet under den här tiden, inspirationen till allt kommer nu också och jag glöder alltid av liv den här tiden på året.

Det senaste året har jag utvecklats otroligt mycket, speciellt som artist. Jag har alltid ansett att jag har varit kreativ och så men aldrig riktigt haft självförtroendet att rita har varit min grej. Jag har sett mig själv som en medelmåtta och jämfört mig själv med andra. Jag har letat halva mitt liv efter en passion, ett tag nästan panikartat. Tänka sig att jag redan hade den med mig sen jag fick tag i första kritan. Men jag tror väl att man alltid jämför sig med andra människor men när man blir äldre vågar man göra sin grej och tro på det. 

Det finns väl inte så mycket mer att berätta nu för tillfället, ni kommer nog lära känna mig under tidens gång. Det kommer inte bli lika mycket text i framtiden utan jag kommer låta bilderna tala för sig själva. Var inte rädd att lämna kommentarer, ris som ros eller önskemål. Jag har en stor tilltro på det här och är riktigt taggad. En nystart i mitt nya drivande liv. Jag hoppas ni kommer tycka om den här bloggen och finna er egen inspiration på vägen!

Massa kärlek, Carolina.

Kommentarer

Postat av: Jonas Lundh

Publicerad 2012-09-20 12:13:45

Helt rätt inställning och hoppas att allt funkar för dig. Jag vet precis hur det är att vara omni-kreativ (om man kan kalla det för det) och hur hopplöst det är att försöka begränsa sig till det. Jag ritar fortfarande, håller på med skulptering, bygger upp modeller av allt möjligt i 3D-program, fotografi, jag skriver ibland och har bundit en del böcker och fotoalbum i mina dagar. Men min största kreativa passion finns i matlagningen.
Poängen är, gör det du älskar och skit i folk som påstår att du måste begränsa dig. Detta är det enda liv vi lever och att inte göra mest möjligt som får en att njuta av det vore bara ett hopplöst slöseri.

Kramar och lyckönskningar från Jonas L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela